Допомога на здобуття економічної самостійності малозабезпеченої сім'ї
З 1 січня 2022 року непрацюючі члени малозабезпечених сімей, які зареєстровані як безробітні, будуть мати можливість отримати фінансову допомогу на започаткування власної справи, а також, за необхідності, безкоштовне навчання. Допомога розміром до 15 мінімальних зарплат (на початок 2022 року – 97 500 грн) є безвідсотковою та поворотною - її необхідно буде повернути через три роки підприємницької діяльності. Але сума, що повертається, буде зменшена на розмір сплачених за три роки податків та єдиного соціального внеску. Крім того, якщо такий підприємець працевлаштує за направленням центру зайнятості ще двох непрацюючих працездатних осіб із числа членів малозабезпечених сімей строком не менше ніж на два роки, повертати допомогу державі буде не потрібно.
Порядок надання допомоги затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 21 квітня 2021р. № 397 «Деякі питання сприяння економічній самостійності малозабезпечених сімей» (далі – Порядок).
Відповідно до Порядку, для отримання фінансової допомоги особа, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, подає:
- Заяву про надання фінансової допомоги за формою згідно з додатком 1 до Порядку;
- Довідку для надання фізичним особам відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством;
- Бізнес-план, який Особа розробляє самостійно або в процесі професійного навчання.
-
Відповідальність за достовірність зазначених у заяві відомостей про відсутність/наявність фінансових зобов’язань, що перевищують суму граничного розміру фінансової допомоги, та заборгованості з погашення фінансових зобов’язань покладається на особу, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність.
Для підтвердження даних про наявність (відсутність) у особи, яка виявила бажання провадити підприємницьку діяльність, обтяжень рухомого та нерухомого майна використовуються відомості з Державного реєстру обтяжень рухомого майна, Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, які надаються безоплатно центру зайнятості адміністратором Державного реєстру прав.
Пакет документів подається до Центру зайнятості за місцем реєстрації Особи як безробітної, в паперовому вигляді або за наявності технічної можливості в електронному вигляді через Єдиний державний веб-портал електронних послуг «Дія».
За більш детальною інформацією звертайтеся до Бердянського міськрайонного центру зайнятості особисто або за телефонами 4-70-82, 4-72-93.
Крок 1. ПІДГОТОВКА ПАКЕТУ ДОКУМЕНТІВ
До пакету входить:
- Заява про надання фінансової допомоги за формою згідно з додатком 1 до Порядку;
- Довідка для надання фізичним особам відомостей про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством;
- Бізнес-план, який Особа розробляє самостійно або в процесі професійного навчання.
Крок 2. ПОДАННЯ ПАКЕТУ ДОКУМЕНТІВ
Пакет документів подається до Центру зайнятості за місцем реєстрації Особи як безробітної, в паперовому вигляді або за наявності технічної можливості в електронному вигляді через Єдиний державний веб-портал електронних послуг «Дія».
Крок 3. УХВАЛЕННЯ РІШЕННЯ ЦЕНТРОМ ЗАЙНЯТОСТІ
Засідання комісії відбувається в присутності Особи (за її згодою). Комісія за результатами розгляду пакету документів, приймає рішення про надання фінансової допомоги або про відмову в її наданні, та оформляє протокол.
Крок 4. РЕЄСТРАЦІЯ
Крок 5. УКЛАДАННЯ УГОДИ
Крок 6. МАТЕРІАЛИ/ОБЛАДНАННЯ
Підбір постачальників матеріалів/обладнання та заключення з ними договорів на постачання матеріалів/обладнання. Отримання рахунків-фактур, які подаються до Центру зайнятості.
Крок 7. ОПЛАТА МАТЕРІАЛІВ/ОБЛАДНАННЯ ТА ЇХ ОТРИМАННЯ
Регіональний центр зайнятості на підставі документів з кроку 6 перераховує кошти постачальникам. Після цього особа отримує матеріали/обладнання від постачальників для ведення підприємницької діяльності.