A A A K K K
для людей із порушенням зору
АНДРІЇВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
Бердянський район, Запорізька область

Бердянський сектор організації роботи організаційно-розпорядчого управління ГУ ДПС у Запорізькій області повідомляє

Дата: 11.05.2021 08:17
Кількість переглядів: 430

До уваги платників податків!
На період дії обмежувальних заходів, пов’язаних із встановленням «червоного» рівня
епідемічної небезпеки на території Запорізької області прийом громадян в Центрах
обслуговування платників Бердянської та Приморської ДПІ відбувається за попереднім
записом на конкретну годину прийому виключно для надання невідкладних послуг у разі
гострої необхідності. Запис здійснюється за телефонами (06153) 3-84-06 (Бердянськ) та
(06137) 7-35-14 (Приморськ) та через електронну скриньку zp.22@tax.gov.ua
Також, приймання вхідної кореспонденції, здійснюється через поштову скриньку, яку
розміщено у вхідних приміщеннях (тамбурі) ЦОПів або засобами поштового зв’язку.
Видача ліцензій роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та
пальним здійснюється щосереди. Консультації щодо оформлення документів для отримання
ліцензій за телефоном (06153) 3-84-69.
Бердянська ДПІ закликає платників податків утримуватись від відвідування центрів
обслуговування платників без нагальної потреби.
Використовуйте безкоштовний сервіс «Електронний кабінет» як з персонального
комп’ютера так і з смарт-пристроїв, для надання податкової звітності, листування з ДПС та
отримання багатьох послуг в on-line режимі. Це один із найбільш функціональних
електронних сервісів ДПС, важливість використання якого особливо зросла під час карантину,
так як забезпечує дистанційні комунікації з податковими органами.
Перепрошуємо за незручності та дякуємо за розуміння.
Бердянські підприємці співпрацюватимуть із Запорізьким обласним союзом
промисловців і підприємців "Потенціал"

У Бердянську відбулася робоча нарада бізнес-спільноти міста із керівництвом
Запорізького обласного союзу промисловців і підприємців (роботодавців) "Потенціал". Участь
у заході взяли міський голова Валерій Баранов, начальниця Бердянського відділу камеральних
перевірок Головного управління ДПС у Запорізькій області Оксана Федорова, представники
держспоживслужби та держпраці, депутати міської ради.
Президент ЗОСППР "Потенціал" Олександр Головко презентував звіт організації за
минулий рік та завдання на поточний рік, заходи щодо підтримки малого та середнього
бізнесу в умовах пандемії. Серед основних завдань "Потенціалу", який на сьогодні об'єднує
192 підприємства різних сфер діяльності, - освітня робота, лобіювання інтересів бізнесу на
рівні законодавства та підтримка його під час пандемії.

Фото без опису
Міський голова Валерій Баранов відзначив, що міська влада готова до діалогу та різних
форм співпраці, підтримки та допомоги підприємствам, підприємцям, зокрема, сфери послуг.
2
У ході дискусії бердянські підприємці озвучили свої проблеми, від яких сьогодні
найбільше потерпає бізнес. Депутат міської ради Іван Братеньков запропонував звернутись від
ЗОСППР "Потенціал" до Кабінету Міністрів України щодо змін в обмеженнях для
промислових ринків.
Під час наради було наголошено на необхідності поглиблення взаємодії між місцевою
владою, податковими органами і бізнесом, пошуку нових ефективних форматів діалогу.
Також Олександр Головко висловив вдячність очільнику податкової служби області
Роману Афонову за співпрацю, проведення інформаційної та роз'яснювальної роботи,
підтримку у вирішенні проблем, які виникають у повсякденній діяльності представників
бізнесу.
Наприкінці заходу було підписано Меморандум про співпрацю між ЗОСППР
"Потенціал" та бердянською громадською організацією "Солідарність підприємців" (керівник
Алла Крівоус).
Про стан надходжень податків і зборів на оперативній нараді в Бердянській
райдержадміністрації

В Бердянській райдержадміністрації під керівництвом голови Олексія Бакая відбулася
нарада представників органів влади, правоохоронних та силових структур.
У заході взяла участь начальниця Бердянського відділу камеральних перевірок
Головного управління ДПС у Запорізькій області Оксана Федорова. Вона зазначила, що
спільні зустрічі представників податкової служби і органів місцевого самоврядування щодо
обговорення і вирішення питань бюджетних надходжень – це робочий процес, який
відбувається в Бердянському районі вже на постійній основі. Позитивні результати у
наповненні бюджетів можливо досягти завдяки спільним заходам та тісній співпраці з
об’єднаними громадами.

Фото без опису
Оксана Федорова розповіла про першочергові завдання служби в умовах змін
адміністративно-територіального устрою та заходи щодо їх реалізації, а також проаналізувала
стан надходження податків та зборів, сплати земельного податку, в тому числі під водними
об’єктами.
Під час заходу було окреслено основні напрями соціально-економічного розвитку
новоствореного укрупненого Бердянського району, а також проблемні питання, які
потребують першочергового вирішення.
Виплата заробітної плати у „конвертах” - тягар сучасності, який несе за собою
багато негараздів

Бердянська ДПІ акцентує, що заробітна плата – одна з головних економічних категорій,
яка поєднує інтереси працівників, підприємців та держави і безпосередньо впливає на рівень
життя населення.

Кожен громадянин має право на заробітну плату не менше від установленого
мінімального розміру. Такі явища, як зарплата “у конверті” та робота без оформлення
трудових відносин, мають глибокі коріння та руйнують суспільство зсередини,
позбавляючи майбутнього тих, хто отримує неофіційну зарплату і чиї трудові книжки
залишаються неоформленими.
Буває, що під час працевлаштування недобросовісні роботодавці пропонують офіційну
мінімальну зарплату, а надбавки та премії у конверті.
Роботодавець, виступаючи в ролі податкового агента працівника, утримує та
перераховує до відповідних фондів із заробітної плати такі податки: єдиний соціальний внесок
(далі – ЄСВ), податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.
Окремо варто зупинитися на сплаті роботодавцем ЄСВ, що містить відрахування до
всіх «соціальних фондів» та є передумовою для отримання виплати застрахованим особам
матеріального забезпечення у разі настання відповідних випадків, який надалі розподіляється
у встановлених пропорціях між наступними фондами:
- Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності;
- Фонд соціального страхування на випадок безробіття;
- Пенсійний фонд.
Хто може перевірити роботодавця і застосувати до нього санкції?
Провести перевірку щодо дотримання норм трудового законодавства, а також
застосувати фінансові (штрафні) санкції до роботодавців зможуть:
- Державна служба з питань праці;
- органи місцевого самоврядування;
- Державна податкова служба (у частині сплати податків).
І також сам працівник, який насамперед має бути зацікавлений в офіційній оплаті
праці.
Куди звертатись у разі порушення?
Поскаржитись на порушення трудових прав можна до Державної служби України з
питань праці або до її територіальних управлінь, які є у кожній області.
Також необхідно звертатись до органів Національної поліції з заявою щодо порушення
Ваших трудових прав.
Новини законодавства
Оновлені Довідники податкових пільг розміщено на офіційному вебпорталі ДПС
України

Бердянська ДПІ доводить до відома, що 12.04.2021 ДПС України на офіційному
вебпорталі  за  посиланням  https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/54005.html
станом на 09.04.2021 року розміщено нові:
? Довідник податкових пільг № 103/1, що є втратами доходів бюджету,
? Довідник інших податкових пільг №103/2.
Нагадуємо, що у довідниках надано перелік пільг із податку на прибуток, плати за
землю, ПДВ, акцизного податку, податку на нерухоме майно, місцевих податків та зборів,
державного мита, а також початок та кінець дії пільг.
Звертаємо  увагу,  що  облік  сум  податкових  пільг,  отриманих  суб’єктами
господарювання, здійснюється контролюючими органами на підставі інформації, наявної в
поданих такими суб’єктами господарювання податкових деклараціях.
Новації законодавства: змінено порядок подання звітності з єдиного внеску
Бердянська ДПІ звертає увагу платників, що у 2021 році змінено порядок подання
звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі –
єдиний внесок).
Так, зі звітного I кварталу 2021 року така звітність подається у складі об’єднаної
звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) за основним місцем обліку
платника єдиного внеску.
Відповідні зміни прийнято законами України від 19 вересня 2019 року № 116-IX «Про
внесення змін до Податкового кодексу України щодо подання єдиної звітності з єдиного
внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних
осіб» (далі – Закон № 116) та № 115-IX «Про внесення змін до Закону України «Про збір та
облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон
№ 115).
Зазначеними законами змінено порядок подання звітності про нарахування єдиного
внеску, зокрема, передбачено подання звітності про нарахування єдиного внеску в розмірах,
визначених відповідно до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік
єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон №
2464), у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового
органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановлені
Податковим кодексом України (далі – ПКУ).
Форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь
платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого
єдиного внеску (далі – Розрахунок), за якою подається об’єднана звітність, затверджено
наказом Мінфіну від 15 грудня 2020 року № 773 «Про внесення змін до наказу Міністерства
фінансів України від 13 січня 2015 року № 4» (далі – Наказ № 773).
У Наказі № 773 зазначено, що перший раз Розрахунок подається за I квартал 2021 року
Розрахунок містить інформацію щодо сум нарахованого єдиного внеску (з розбивкою по
місяцях звітного кварталу).
Відповідно до п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 ПКУ такий Розрахунок подається податковими
агентами та платниками єдиного внеску лише у разі нарахування сум зазначених доходів
платнику податку – фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом
звітного періоду.
Розрахунок подається окремо за кожний квартал (податковий період) з розбивкою по
місяцях звітного кварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім
календарним днем звітного кварталу. Якщо останній день строку подання Розрахунку
припадає на вихідний або святковий день, останнім днем строку вважається операційний
(банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.
Розрахунок подається незалежно від того, виплачує чи не виплачує доходи платникам
податку на доходи фізичних осіб податковий агент та незалежно від того чи виплачені
платником єдиного внеску суми такого внеску фактично після їх нарахування до сплати
протягом звітного періоду.
За січень, лютий та березень 2021 року щомісячні звіти за старою формою не
подаються.
Платники єдиного внеску звітують за оновленою об’єднаною формою (відповідно до
Наказу № 773) щоквартально.
З 01 січня 2021 року набрав чинності наказ Мінфіну від 05 листопада 2020 року № 670
«Про затвердження Змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо
сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»
(далі – Наказ № 670), яким визначено порядок подання звітності з єдиного внеску. Наказ №
670 вносить зміни до Порядку від 14 квітня 2015 року № 435 «Про затвердження Порядку
формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на
загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
Оновлені форми звіту з єдиного внеску, запроваджені Наказом № 670 відповідно до п.
46.6 ПКУ мають подаватися з 01 лютого 2021 року.
Звертаємо увагу, що новий розрахунок складається із:
? Основної частини (Розділ I Розрахунку «Нарахування доходу та єдиного внеску за
найманих працівників в розрізі місяців звітного кварталу», Розділ II Розрахунку «Нарахування
грошового забезпечення та єдиного внеску за військовослужбовців, поліцейських, осіб
рядового і начальницького складу та на суми допомоги у зв'язку з вагітністю та пологами в
розрізі місяців звітного кварталу (крім військовослужбовців строкової військової служби,
Розділ IIІ Розрахунку «Нарахування грошового забезпечення та єдиного внеску за
патронатних вихователів, батьків-вихователів та прийомних батьків в розмірі місяців звітного
кварталу»);
? Додатку 1 «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового
забезпечення) застрахованим особам»;
? Додатку 2 «Відомості про осіб, які доглядають за дитиною до досягнення нею
трирічного віку, при усиновленні дитини, та осіб із числа непрацюючих працездатних батьків,
усиновителів, опікунів, піклувальників, які фактично здійснюють догляд за дитиною з
інвалідністю»;
? Додатку 3 «Відомості про осіб, які проходять строкову військову службу»;
? Додатку 4 «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого
податку на доходи фізичних осіб та військового збору»;
? Додатку 5 «Відомості про трудові відносини осіб та період проходження військової
служби»;
? Додаток 6 «Відомості про наявність підстав для обліку стажу окремим категоріям
осіб відповідно до законодавства».
Роз’яснення законодавства
Про декларацію для виїзду за кордон
Бердянська ДПІ нагадує, що платники податку - резиденти, які виїжджають за кордон
на постійне місце проживання, зобов’язані подати до контролюючого органу податкову
декларацію не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду (п. 179.3 ст. 179
Податкового кодексу України, далі – ПКУ).
Податкова декларація подається за звітний період у встановлені ПКУ строки
контролюючому органу, в якому перебував на обліку платник податків (п. 49.1 ст. 49 ПКУ).
Всі фізичні особи - платники податків та зборів реєструються в контролюючих органах
шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру фізичних осіб - платників
податків у порядку, визначеному ПКУ (п. 63.5 ст. 63 ПКУ).
Облік платників податків у контролюючих органах ведеться за податковими номерами
(п. 63.6 ст. 63 ПКУ).
Отже, громадянин України, який виписався з останнього місця постійного проживання
в Україні та здав паспорт громадянина України, відповідно до норм чинного законодавства
зобов’язаний надати податкову декларацію про майновий стан і доходи до контролюючого
органу за місцем перебування на обліку, яке було зазначено в обліковій картці платника
податку.
ФОП: терміни, сплата, звітність
19 квітня – кінцевий термін сплати ЄСВ за себе за I квартал 2021 року підприємцями
незалежно від обраної системи оподаткування.
Не сплачують за себе ЄСВ підприємці (незалежно від системи оподаткування), які
належать до осіб з інвалідністю, отримують пенсію за віком або за вислугу років, або досягли
віку, визначеного ст. 26 Закону України від 09.07.2003 р. № 1058-IV "Про загальнообов'язкове
державне пенсійне страхування", та отримують відповідно до Закону пенсію або соціальну
допомогу.
20 квітня - граничний термін сплати авансових платежів із єдиного податку за квітень
2021 року для ФОП першої та другої групи.
20 квітня – граничний термін для суб’єктів господарювання, що використовують
найману працю, незалежно від системи оподаткування, для сплати сум єдиного внеску на
загальнообов'язкове державне соціальне страхування за березень 2021 року.
Звіт по ЄСВ щодо найманих працівників з цього року подається у складі нової звітності
поквартально. За перший квартал – до 10 травня 2021 року.
Підстава для проведення фактичної перевірки – нульова звітність з РРО або
ПРРО

Бердянська ДПІ звертає увагу, що неподання суб’єктом господарювання в
установлений законом строк обов’язкової звітності про використання реєстраторів
розрахункових операцій (далі – РРО), програмних РРО (далі – ПРРО), розрахункових книжок
та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками є підставою для
проведення фактичної перевірки контролюючим органом.
Контрольно-звітна інформація – це інформація, яку необхідно подавати до органів
податкової служби дротовими або бездротовими каналами зв’язку відповідно до п. 7 ст. 3
Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів
розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон
№ 265).
Пунктом 7 ст. 3 Закону № 265 встановлено, що суб’єкти господарювання, які
здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням
електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу,
зобов’язані подавати до контролюючих органів звітність, пов’язану із застосуванням
реєстратора розрахункових операцій та розрахункових книжок (далі – РК), не пізніше 15 числа
наступного за звітним місяця у разі, якщо п. 7 ст. 3 Закону № 265 не передбачено подання
інформації по дротових або бездротових каналах зв’язку.
Суб’єкти господарювання, які використовують ПРРО, повинні передавати до
контролюючих органів по дротових або бездротових каналах зв’язку інформацію у формі
електронних копій розрахункових документів, електронних фіскальних звітів, електронних
фіскальних звітних чеків та іншу інформацію, необхідну для обліку роботи ПРРО фіскальним
сервером контролюючого органу, яка створюється засобами таких програмних реєстраторів
розрахункових операцій.
Згідно з п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) фактична перевірка
(перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків
діяльності) може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або
уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається
платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично
проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки, та за
наявності хоча б однієї з підстав, зазначених у п. 80.2 ст. 80 ПКУ, зокрема, неподання
суб’єктом господарювання в установлений законом строк обов’язкової звітності про
використання РРО та/або ПРРО, РК та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із
нульовими показниками (п. п. 80.2.4 п. 80.2 ст. 80 ПКУ).
Визначення бази нарахування єдиного внеску за себе для ФОП на загальній
системі оподаткування

Бердянська ДПІ інформує, що платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є фізичні особи – підприємці (ФОП), в
тому числі ті, які обрали спрощену систему оподаткування.
Норми встановлені п. 4 частини 1 ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-
VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464).
Законом України від 13 травня 2020 року № 592-IX «Про внесення змін до Закону
України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування» щодо усунення дискримінації за колом платників» (далі – Закон № 592), який
набрав чинності 01.01.2021, внесено зміни до Закону № 2464, зокрема, п. 2 частини 1 ст. 7
Закону № 2464 викладений в новій редакції.
Так, згідно з п. 2 частини першої ст. 7 Закону № 2464 (в редакції Закону № 592) для
платників, зазначених, зокрема, у п. 4 (крім ФОП, які обрали спрощену систему
оподаткування) частини 1 ст. 4 Закону № 2464, єдиний внесок нараховується на суму доходу
(прибутку), отриманого від їх діяльності, що підлягає обкладенню податком на доходи
фізичних осіб. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального
страхового внеску за місяць, у якому отримано дохід (прибуток).
У разі якщо таким платником не отримано дохід (прибуток) у звітному періоді або
окремому місяці звітного періоду, такий платник має право самостійно визначити базу
нарахування, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску,
встановленої Законом № 2464. При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за
розмір мінімального страхового внеску.
Запитували – відповідаємо
Бердянська ДПІ повідомляє про терміни зберігання облікових справ суб’єктів
господарювання в контролюючих органах після припинення діяльності (ліквідації).
Наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5 затверджено Перелік
типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів
місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків
зберігання документів (далі – Перелік).
Відповідно до ст. 291 розд. І Переліку облікові справи платників податків і зборів
(обов’язкових платежів) зберігаються протягом 5 років після припинення діяльності таких
суб’єктів господарювання.
Особові рахунки платників податків і зборів (обов’язкових платежів) зберігаються
протягом 5 років (ст. 292 розд. І Переліку).
Слід зазначити, що обчислення строків зберігання документів проводиться з 01 січня
року, який іде за роком завершення їх діловодством. Наприклад, обчислення строку зберігання
справ, завершених діловодством у 2011 році, починається з 01 січня 2012 року.
Про несправність РРО (програмного РРО) необхідно повідомити контролюючий
орган

Бердянська ДПІ звертає увагу, що відповідно до п. 16 ст. 3 Закону України від 06 липня
1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері
торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон №
265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в
безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків,
жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу
зобов’язані у разі виявлення несправностей:
? реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО), а також пошкодження засобів
контролю – протягом робочого дня, в якому виявлено несправності чи пошкодження,
письмово або засобами телекомунікацій в довільній формі повідомити центр сервісного
обслуговування, а також протягом двох робочих днів після дня виявлення несправностей чи
пошкодження письмово або засобами телекомунікацій в довільній формі повідомити про це
контролюючий орган, у якому суб’єкт господарювання зареєстрований платником податків
(абзац перший п. 16 ст. 3 Закону № 265);
? програмного РРО – протягом дня, в якому виявлено несправність, засобами
телекомунікацій повідомити про це контролюючий орган, виробника програмного РРО та/або
центр сервісного обслуговування (за наявності) за формою, встановленою центральним
органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову
політику (абзац другий п. 16 ст. 3 Закону № 265).
Згідно з п. 12 розділу ІІ Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування
програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства
фінансів України від 23.06.2020 № 317 (далі – Порядок № 317), у разі виявлення
несправностей програмного РРО або його викрадення чи компрометації особистого ключа
суб’єкт господарювання зобов’язаний протягом дня, в якому виявлено несправність, засобами
Електронного кабінету або засобами телекомунікацій направити до контролюючого органу,
виробника програмного РРО та/або центру сервісного обслуговування (за наявності)
Повідомлення про виявлення несправностей програмного реєстратора розрахункових операцій
за формою № 2-ПРРО (додаток 2 до Порядку № 317).
Нормами Закону № 265 не передбачено відповідальності до суб’єкта господарювання у
разі не повідомлення контролюючого органу про виявлення несправностей РРО та/або
програмного РРО, а також пошкодження засобів контролю.
При цьому, за непроведення розрахункових операцій через РРО та/або програмного
РРО застосовуються фінансові санкції передбачені до п. 1 ст. 17 Закону № 265.
Способи отримання фіскального чеку покупцем за оплачені товари (послуги)
через ПРРО

Законом України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону
України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків в
сфері торгівлі і послуг» встановлено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють
розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних
платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у
сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для
подальшого її переказу зобов’язані надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує
послугу або відмовляється від неї, в обов’язковому порядку розрахунковий документ
встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або
електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї пристрою, на
якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє
особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за
структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового
документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).
Порядок  отримання  в  електронному  вигляді  довідки  про  відсутність
заборгованості з платежів через Електронний кабінет

Бердянська ДПІ інформує.
Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за
справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджений наказом Міністерства
фінансів України від 03.09.2018 № 733 (далі – Порядок № 733).
Довідка про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких
покладено на контролюючі органи (далі – Довідка), що надається відповідно до Порядку №
733 формується за відсутності у платника за даними інформаційно-телекомунікаційних систем
контролюючих органів податкового боргу, та/або недоїмки зі сплати єдиного внеску, та/або
іншої  заборгованості  з  платежів  (у  тому  числі  розстрочених,  відстрочених,
реструктуризованих), контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи.
Для отримання Довідки платникові необхідно подати заяву про надання довідки про
відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на
контролюючі органи (далі – Заява), за формою згідно з додатком 2 до Порядку № 733.
Заява подається платником (на його вибір):
у паперовій формі – до державної податкової інспекції за основним місцем обліку
такого платника або до відповідного контролюючого органу, уповноваженого здійснювати
заходи з погашення податкового боргу (далі – уповноважений орган);
в електронній формі – на адресу уповноваженого органу через приватну частину
Електронного кабінету, розміщеного на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням:
https://cabinet.tax.gov.ua/login, з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року №
851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» зі змінами та
доповненнями (далі – Закон № 851) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні
довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) зі змінами та доповненнями.
Вхід до приватної частини (особистого кабінету) Електронного кабінету здійснюється
виключно після ідентифікації особи із використанням кваліфікованого електронного підпису.
Меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини Електронного
кабінету дозволяє платнику створити та надіслати Заяву за формою J1300305 (для юридичних
осіб) або F1300305 (для фізичних осіб).
Заява складається з обов’язковим посиланням на відповідний нормативно-правовий
акт, яким передбачено необхідність підтвердження відсутності заборгованості з платежів,
контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, та зазначенням
найменування суб’єкта (підприємства, установи, організації), до якого (якої) Довідку буде
подано платником (п. 3 Порядку № 733).
Необхідність у підтвердженні органами ДПС відсутності заборгованості Довідкою
вимагається численними нормативно-правовими актами України, з метою її подальшого
надання органам/суб’єктам, що уповноважені на надання фінансової підтримки (компенсації,
дотації), проведення закупівель за державні кошти, виділення бюджетного фінансування тощо
(наприклад, п. 13 частини першої ст. 17 Закону України від 25 грудня 2015 року № 922-VIII
«Про публічні закупівлі» зі змінами та доповненнями, згідно з яким замовник приймає
рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити
тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі,
зокрема, в разі, якщо учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і
зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо
розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених
законодавством країни реєстрації такого учасника).
Відповідно до п. 7 Порядку № 733 Довідка надається за вибором платника у паперовій
або електронній формі, про що він зазначає у Заяві.
Довідка або відмова у наданні Довідки готуються уповноваженим органом протягом 5
робочих днів з дня, наступного за днем отримання Заяви органом, до якого її було подано.
Довідку у паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник)
отримує безпосередньо в органі, до якого було подано Заяву.
Довідку або відмову у наданні Довідки в електронній формі платник отримує у вкладці
«Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету з
дотриманням вимог Законів № 851, № 2155.
Довідка надається платнику безоплатно (абзац другий п. 3 Порядку № 733).
Строк дії Довідки становить 10 календарних днів з дати її формування. У Довідці
обов’язково зазначається термін її дії.
Роздрукований електронний примірник документа в паперовому вигляді не вважається
оригіналом.
Переглянути видану платнику електронну Довідку у відкритій частині (вхід до якої не
потребує  ідентифікації)  Електронного  кабінету  (https://cabinet.tax.gov.ua/registers/debit)
зацікавлений орган/суб’єкт може шляхом введення податкового номера платника (код за
ЄДРПОУ/РНОКПП) та реквізитів електронної Довідки (дати і номеру).
Списання штрафних санкцій та пені, нарахованих на суму податкового боргу
платників податків, що виник станом на 01.11.2020

Законом України від 04 грудня 2020 року № 1072-IX (далі – Закон № 1072), який
набрав чинності 10 грудня 2020 року, підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення»
Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями
(далі – ПКУ) доповнено, зокрема, п. 2³ .
Відповідно до цього пункту у разі погашення у повному обсязі грошовими коштами
платниками податків протягом шести місяців з дня набрання чинності Законом № 1072 суми
податкового боргу (без штрафних санкцій, пені, крім несплачених процентів за користування
розстроченням/відстроченням), що виник станом на 01 листопада 2020 року, та за умови
сплати поточних податкових зобов’язань у повному обсязі, штрафні санкції і пеня, що
залишилися несплаченими на дату повної сплати такого податкового боргу, підлягають
списанню у порядку, визначеному для списання безнадійного податкового боргу, за заявою
платника податків.
Положення п. 2³ підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ не застосовується
щодо:
великих платників податків, що відповідають критеріям, визначеним п.п. 14.1.24 п. 14.1
ст. 14 ПКУ;
осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Кодексом України з процедур
банкрутства від 18 жовтня 2018 року № 2597-VIII зі змінами та доповненнями;
осіб, щодо яких наявні судові рішення, що набрали законної сили, якими розстрочено
(відстрочено) стягнення податкового боргу;
банків, на які поширюються норми Закону України від 23 лютого 2012 року «Про
систему гарантування вкладів фізичних осіб» зі змінами та доповненнями;
осіб, які мають податковий борг з митних платежів;
осіб, які мають заборгованість зі сплати санкцій за порушення законодавства у сфері
зовнішньоекономічної діяльності та пені.
Штрафні санкції і пеня, що підлягають застосуванню та нарахуванню у зв’язку зі
сплатою такого податкового боргу, не підлягають застосуванню та нарахуванню, а нараховані
підлягають коригуванню до нульових показників.
Підстави, за яких здійснюється перевірка платників єдиного внеску (в тому числі
при ліквідації)

Відповідно до п. 2 частини першої ст. 13 Закону України від 08 липня 2010 року №
2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне
страхування» зі змінами та доповненнями документальні та камеральні перевірки проводяться
у порядку, встановленому Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI
із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Порядок проведення документальних та камеральних перевірок регламентовано главою
8 розд. ІІ ПКУ.
Однією з підстав, яка надає контролюючому органу право на проведення
документальної позапланової перевірки, може бути припинення юридичної особи або
підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, закриття постійного представництва
чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації,
порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву
про зняття з обліку платника податків (п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 глави 8 розд. ІІ ПКУ).
Рішення про проведення документальної позапланової перевірки з підстав, визначених,
зокрема п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 глави 8 розд. ІІ ПКУ приймається керівником контролюючого
органу (його заступником або уповноваженою особою) та оформлюється наказом (п. 78.4 ст.
78 глави 8 розд. ІІ ПКУ).
Згідно з п. 1 розд. ІV Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове
державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від
24.11.2014 № 1162 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 1162), процедури щодо
правильності нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування (далі – ЄВ) у зв’язку з припиненням платника ЄВ контролюючим
органом розпочинаються та проводяться в разі одержання хоча б одного з таких документів
(відомостей): відомостей державного реєстратора про внесення до Єдиного державного
реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі –
Єдиний державний реєстр) запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи,
уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи; відомостей з Єдиного
державного реєстру чи ЄДРПОУ, повідомлення про припинення відокремленого підрозділу;
судових рішень або відомостей з Єдиного державного реєстру, іншої інформації щодо
прийняття судом рішень про порушення провадження у справі про банкрутство чи визнання
банкрутом платника ЄВ, порушення справи або прийняття рішення судом про припинення
юридичної особи, визнання недійсною державної реєстрації чи установчих документів такого
платника, зміну мети установи, реорганізацію платника ЄВ.
При отриманні одного із зазначених документів (відомостей) контролюючий орган
вносить відповідний запис до реєстру страхувальників.
Після отримання від державного реєстратора відповідних відомостей згідно з п. 1 розд.
ІV Порядку № 1162 контролюючий орган проводить передбачену законодавством перевірку
платника щодо правильності нарахування та сплати ЄВ (п. 2 розд. ІV Порядку № 1162).
Звернення і запит на інформацію: розбираємося у чому різниця
На перший погляд здається, що звернення і запит – це тотожні поняття, адже в будь-
якому разі особа у відповідь отримає певну інформацію. Але насправді різниця між цими
термінами є. І ми допоможемо вам розібратись, у чому ж саме полягає відмінність, а також
зрозуміти, у яких випадках потрібно надсилати звернення, а в яких запит.
Згідно із Законом України «Про звернення громадян», звернення – це викладені в
письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Розгляд звернення за своїм змістом (заява, скарга, пропозиція тощо) вимагає вжиття
певних заходів: наприклад, поновити порушені права, провести перевірку, оцінити дії осіб,
щодо яких подано скаргу, визнати особливий статус заявника, усунути недоліки в діяльності
органу тощо.
Право на звернення мають усі громадяни України, а також особи, які не є громадянами
України, але законно перебувають на її території. Звернення можна подати до органу
державної влади, місцевого самоврядування, об'єднання громадян, підприємства, установи,
організації незалежно від форми власності, об’єднанню громадян або посадовій особі, до
повноважень якої належить вирішення порушених у зверненні питань.
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання
громадянина та викладено суть порушеного питання, тобто пропозиції, прохання, зауваження,
скарги тощо.
Орган, який надає відповідь на звернення, обов’язково здійснює ідентифікацію
громадянина, що звернувся, за ПІБ, адресою, підписом. Це важливо, оскільки розгляд
звернення стосується прав, свобод чи обов’язків конкретної особи.
Зверніть увагу, що термін розгляду звернень становить не більше 1 місяця, а тих, що
не потребують додаткового вивчення, – не більше 15 днів з дня отримання їх відповідним
органом. Це важливо пам’ятати, оскільки часто особи, які подають звернення, помилково
рахують строк його розгляду з моменту відправлення та скаржаться на тривале очікування й
несвоєчасне отримання відповіді.
Якщо трапляється так, що вирішити порушені у зверненні питання протягом одного
місяця неможливо, то керівник органу встановлює необхідний термін для продовження його
розгляду, але не більше як на 15 днів, а особу, яка подала звернення, обов’язково про це
повідомляють. Таким чином, загальний термін розгляду звернення не повинен перевищувати
45 днів.
Запит на інформацію – це прохання особи до розпорядника інформації надати
публічну інформацію, що знаходиться у його володінні.
Метою запиту на інформацію завжди є отримання попередньо створеної інформації. А
результатом розгляду запиту є лише надання інформації у готовій формі, а не вжиття певних
заходів.
Запитувачем інформації може бути будь-яка фізична чи юридична особа, а також
об'єднання громадян без статусу юридичної особи. І запит на інформацію можна надіслати
розпорядникові без пояснення причини подання запиту й незалежно від того, стосується ця
інформація  запитувача  особисто  чи  ні,  адже  публічна  інформація  розкривається
необмеженому колу осіб. Це означає, що запитувачеві не потрібно додавати до запиту
документи, що посвідчують особу.
До речі, і розпорядник інформації не здійснює перевірку особи запитувача, оскільки
такого обов’язку законодавством не передбачено.
У запиті потрібно зазначити загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи
зміст документа, щодо якого зроблено запит.
На відміну від звернення, термін розгляду запиту становить 5 робочих днів з дати його
отримання. Однак у виняткових випадках (наприклад, надання великого обсягу інформації
або пошук інформації серед значної кількості даних) строк розгляду запиту може бути
продовжено до 20 робочих днів. При цьому таке продовження має бути обов’язково
обґрунтованим, а запитувач повідомлений про це не пізніше 5 робочих днів з дати отримання
запиту розпорядником інформації.
Часом трапляється так, що особи подають звернення, зазначаючи на документі його
назву як запит на інформацію в надії швидше отримати відповідь.
Зауважимо, що у випадку, коли розпорядник інформації отримав запит, який за своїм
змістом є зверненням, тобто в ньому особа просить вчинити певні дії, а не надати готову
інформацію, то в 5-денний строк з моменту його отримання розпорядником інформації
запитувачеві надішлють лише повідомлення про те, що його запит не є таким у розумінні
Закону України «Про доступ до публічної інформації», а вже безпосередньо саме звернення
буде розглянуте в строки, передбачені Законом України «Про звернення громадян».
Отже, звернення відрізняється від запиту на інформацію за трьома основними
критеріями:
- за змістом;
- за строком розгляду;
- за суб’єктом звернення.
Якщо ви бажаєте, щоб орган державної влади або ж підприємство чи установа вчинили
певні дії, вам потрібно надіслати звернення у формі заяви (клопотання), скарги або ж
пропозиції (зауважень). Якщо ж ви маєте на меті попросити вже готову інформацію, тобто ту,
яка утворилась протягом діяльності певного органу (наприклад, нормативно-правові акти,
відомості про структуру та обсяг бюджетних коштів тощо), то в такому разі надсилайте саме
запит на інформацію.
Недостатньо страхового стажу – укладіть договір про добровільну участь
Бердянська ДПІ інформує, що останнім часом тема добровільної сплати єдиного
соціального внеску набуває актуальності. «Купити» страховий стаж, якого бракує, можна на
підставі договору про добровільну сплату.
Особа, якій не вистачає декількох місяців страхового стажу, може укласти договір про
добровільну участь щодо одноразової сплати ЄСВ за попередні періоди (у тому числі за
період з 01 січня 2004 року по 31 грудня 2010 року), в яких вона не підлягала
загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню на будь-який період, але не
менше одного місяця. Сума сплаченого єдиного внеску за кожен місяць такого періоду не
може бути меншою за мінімальний страховий внесок на дату укладення договору,
помножений на коефіцієнт 2 (на 2021 рік – 2640 гривень).
13
Всі платники, які мають право на добровільну сплату єдиного внеску з деяких видів
загальнообов’язкового державного соціального страхування, подають до контролюючих
органів за місцем проживання:
заяву про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального
страхування або про добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного
пенсійного страхування (одноразова сплата єдиного внеску) за формою згідно з додатком 3 до
Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне
соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20.04.2015
№ 449 (далі – Інструкція № 449);
копію трудової книжки (за наявності);
виписку з системи персоніфікованого обліку (ОК–5);
копію документа, що посвідчує особу.
Перелік документів, необхідних для укладення договору про добровільну участь у
системі загальнообов’язкового державного соціального страхування, передбачено п. п.1 п. 2
розд. V Інструкції № 449.
Декларування 2021
Фізичні особи, які одноосібно обробляють земельні ділянки площею понад 2
гектари, повинні декларувати отримані доходи
Бердянська ДПІ інформує громадян, які одноосібно обробляють земельні ділянки.
Порядок декларування доходів, одержаних фізичними особами, регулюється нормами
Податкового кодексу України (далі – ПКУ), відповідно до якого декларацію про майновий
стан і доходи (далі - декларація) зобов’язані подавати і одноосібники, які самостійно
обробляють власні земельні ділянки (паї) загальною площею понад 2 гектари та отримують
доходи від продажу сільськогосподарської продукції (підпункт 165.1.24 пункту 165.1 статті
165 Кодексу).
Крім того, при отриманні у 2020 році доходів від здавання в оренду (суборенду,
емфітевзис) земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю),
майнового паю іншій фізичній особі – орендарю, яка не є податковим агентом (самозайнятою
особою), орендодавець (громадянин – одноосібник) визначає свої податкові зобов’язання за
результатами такого року у декларації та сплачує податок з таких доходів за своєю
податковою адресою.
Доходи від продажу сільськогосподарської продукції, вирощеної на власних земельних
ділянках площею понад 2 гектари, та доходи від надання власних земельних ділянок в оренду
іншій фізичній особі підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб за ставкою
18% та військовим збором за ставкою 1,5%. Самостійно сплатити узгоджені податкові
зобов’язання платники зобов’язані до 01 серпня року, що настає за звітним.
Нагадуємо, громадяни, які відповідно до норм розділу IV ПКУ зобов’язані подавати
декларацію, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність мають право подати
декларацію за 2020 рік до 01 травня 2021 року.
Останній день подання декларації – 30.04.2021.
Головне управління ДПС у Запорізькій області
З прибутків запорізьких компаній місцеві скарбниці отримали майже 60 мільйонів
У першому кварталі до місцевих бюджетів регіону надійшло 59 мільйонів 597 тисяч
гривень податку на прибуток. Сплачена сума на 9 мільйонів 230 тисяч або на 18 відсотків
перевищила минулорічну.
Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман
Афонов, лише у березні підприємства, організації та підприємці перерахували до скарбниць
майже 45 мільйонів гривень податку на прибуток.
Найбільші платежі у січні-березні забезпечили суб'єкти м. Запоріжжя – 43,4 мільйона,
мелітопольські та веселівські – 5,6 мільйона, бердянські та приморські – 3,4 мільйона,
вільнянські, новомиколаївські – 1,2 мільйона, пологівські, більмацькі та розівські – 1,2
мільйона тощо.
Усього в області нараховується близько 900 платників податку на прибуток.
Нагадаємо, податок нараховується платником самостійно на базу оподаткування –
прибуток із джерелом походження як з України, так і за її межами. Базова ставка становить 18
відсотків.
Відповідно до пункту 57.1 статті 51 Податкового кодексу України платник податків має
самостійно сплатити податкове зобов'язання упродовж 10 календарних днів після поданої
декларації.
Підписуйтесь на офіційну сторінку ДПС у Facebook:  https://www.facebook.com/TaxUkraine/ .
Боротьба з нелегальними АЗС, "Велике будівництво" і протидія COVID-19:
міністр розвитку громад та територій наголосив на пріоритетах
Під час робочої поїздки до Запорізької області Міністр розвитку громад та територій
України Олексій Чернишов провів нараду з актуальних питань життєдіяльності регіону. У
заході взяли участь голова облдержадміністрації Олександр Старух, заступники голови ОДА,
керівництво Запорізької обласної ради, голови міст області, народні депутати, начальник
Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, очільники Головного
управління держпраці у Запорізькій області, Запорізької обласної прокуратури, управління
СБУ в Запорізькій області, Головного управління Національної поліції в області та інших
державних органів.
Як повідомив перший заступник голови облдержадміністрації Володимир Шустов, для
боротьби з функціонуванням нелегальних АЗС в регіоні створено штаб, до складу якого
увійшли представники обласної прокуратури, УСБУ, Національної поліції, податкової служби,
фіскальної служби, Держпраці, Держпродспоживслужби та інших відомств. Станом на
початок квітня фахівці міжвідомчої групи перевірили 342 об'єкти торгівлі пальним. У
результаті виявлено 1714 порушень, із незаконного обігу вилучено майже 34 тони пального на
суму 1,5 мільйона гривень та обладнання вартістю 1,3 мільйона, нараховано 11 мільйонів
гривень штрафних санкцій, відкрито 11 кримінальних проваджень.
Під час заходу керівники відомств отримали доручення продовжити та активізувати
роботу в цьому напрямі у найближчій перспективі.
Також учасники засідання розглянули стан реалізації у Запорізькій області програми
Президента України "Велике будівництво", механізми запобігання поширенню на території
області гострої респіраторної хвороби, спричиненої коронавірусом COVID-19 та інші
актуальні проблеми регіону, вирішення яких потребує підтримки центральних органів
виконавчої влади.
15
Підписуйтесь  на  офіційну  сторінку  ДПС  у  Facebook:
https://www.facebook.com/TaxUkraine/.
З банківських вкладів запоріжців бюджет отримав 11 мільйонів гривень
З початку року з нарахованих процентів запорізьких вкладників до бюджету надійшло
11 мільйонів 537 тисяч гривень податку на доходи фізичних осіб. Як повідомив начальник
Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов, у березні фінансові установи
перерахували до державної скарбниці 3,5 мільйона.
Більшу частину надходжень у січні-березні забезпечили суб'єкти господарювання м.
Запоріжжя – 11 мільйонів 428 тисяч.
Нагадаємо, банки та інші фінансові установи відповідно до норм Податкового кодексу
України повинні сплачувати з процентів депозитних вкладів податок на доходи фізичних осіб.
Його ставка складає 18 відсотків.
Відповідно до ст. 170.4. Податкового кодексу України інформація про суми
банківського рахунку або ощадного сертифіката чи вкладу члена кредитної спілки, нараховані
проценти, а також відомості про вкладників не передаються до контролюючого органу.
У квітні останній день сплати ПДФО від оподаткування доходів, нарахованих у вигляді
процентів на поточний або депозитний банківський рахунок, а також на вклади члена
кредитної спілки спливає 30 числа.
Підписуйтесь  на  офіційну  сторінку  ДПС  у  Facebook:
https://www.facebook.com/TaxUkraine/.
У телефонах та месенджерах: аферисти не полишають спроб легкої наживи на
запорізьких підприємцях
На Запоріжжі знову фіксуються випадки шахрайських дій. Цього разу невстановлені
особи телефонували підприємцям та від імені начальника податкової служби регіону Романа
Афонова пропонували перерахувати певну суму коштів.
Будьте уважними – аферисти можуть використовувати як звичайний телефонний
дзвінок, так і повідомлення у месенджері.
Застерігаємо в жодному разі не переказувати кошти, а про випадки дій зловмисників
радимо негайно повідомляти правоохоронні органи.
Підписуйтесь  на  офіційну  сторінку  ДПС  у  Facebook:
https://www.facebook.com/TaxUkraine/.
З доходів запоріжців бюджет отримав 183 мільйони гривень військового збору
У першому кварталі запорізькі платники податків спрямували до державного бюджету
183 мільйони гривень військового збору. Як повідомив начальник Головного управління ДПС
у Запорізькій області Роман Афонов, сплачена сума на 29 мільйонів 567 тисяч або на 19
відсотків перевищила минулорічну.
Так, підприємства і підприємці м. Запоріжжя сплатили 94,4 мільйона, з доходів
енергодарських, кам’янсько-дніпровських та великобілозерських платників до скарбниці
надійшло 29,2 мільйона, мелітопольських та веселівських – 16 мільйонів, бердянських і
16
приморських – 11,4 мільйона, оріхівських та гуляйпільських – 5,8 мільйона, пологівських,
більмацьких та розівських – 5,6 мільйона, вільнянських та новомиколаївських – 4,9 мільйона,
василівських та михайлівських – 4,8 мільйона тощо.
Всього у Запорізькому регіоні нараховується 28874 платників військового збору.
Нагадаємо, платниками збору є фізичні особи-резиденти та нерезиденти, які отримують
доходи в Україні. Ставка становить 1,5 відсотка від суми доходів, що підлягають
оподаткуванню (зокрема, це заробітна плата, іноземні доходи, суми винагород та інших
виплат, нарахованих відповідно до умов цивільно-правового договору, пасивні доходи, у тому
числі, роялті, дивіденди, страхові виплати та інші).
Підписуйтесь  на  офіційну  сторінку  ДПС  у  Facebook:
https://www.facebook.com/TaxUkraine/.
Запорізькі роботодавці заборгували перед працівниками 89 мільйонів гривень
У Запоріжжі під керівництвом голови Запорізької облдержадміністрації Олександра
Старуха відбулося засідання обласної комісії з питань погашення заборгованості із заробітних
плат та інших соціальних виплат.
Участь у заході взяли представники Запорізької ОДА, заступник начальника Головного
управління ДПС у Запорізькій області Олена Щедровська, керівництво інших державних
органів, організацій, установ.
Члени комісії проаналізували стан справ із погашенням роботодавцями боргів перед
працівниками.
На початок березня у регіоні загальна сума своєчасно невиплаченої зарплати склала 89
мільйонів гривень, з якої понад половина припадає на підприємства державного сектору
економіки – 47 мільйонів. Суб'єкти господарювання приватної форми власності заборгували
32 мільйони гривень.
Олександр Старух наголосив на відповідальності працедавців за порушення норм
трудового законодавства.
У ході засідання було заслухано керівників проблемних підприємств та ухвалені
рішення щодо вжиття заходів з погашення зарплатної заборгованості.
Запорізький бізнес вивчає новації трудового законодавства та державного
ринкового нагляду
У Запоріжжі у форматі онлайн-конференції відбулося засідання міської координаційної
ради з питань розвитку підприємництва. У заході взяли участь керівники профільних
підрозділів Запорізької міської ради, заступник начальника Головного управління ДПС у
Запорізькій області Олена Щедровська, представники Громадської ради при податковій
службі регіону, Пенсійного фонду, інших органів влади та бізнес-об'єднань.
Як роботодавцям підготуватись до переходу на електронні трудові книжки – про
новації та механізм докладно розповів перший заступник начальника Головного управління
Пенсійного фонду України в Запорізькій області Павло Науменко.
Він повідомив, що згідно із законодавчими змінами запроваджено облік трудової
діяльності працівника в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру
загальнообов’язкового державного соціального страхування. Так, електронна трудова книжка
забезпечить можливість призначати пенсію автоматично, без звернення, та збирання
документів за всю трудову діяльність. Тобто, оформити пенсію можна буде онлайн через
особистий електронний кабінет на сайті електронних послуг Пенсійного фонду України.
Також учасники засідання розглянули питання державного ринкового нагляду у сфері
нехарчової продукції та діяльності регіонального кластеру "Інжиніринг. Автоматизація.
Машинобудування", який об'єднує підприємців, науковців і бізнес-асоціацій та спрямований
на підтримку і розвиток запорізьких розробників.
17
Змінено порядок надання послуг у запорізьких Центрах обслуговування платників
податків
Шановні платники!
Прийом відвідувачів у Центрах обслуговування платників м. Запоріжжя та області
здійснюється за попереднім записом для надання невідкладних послуг у разі гострої
необхідності.
Зміни в обслуговуванні запроваджені у зв’язку з посиленням карантинних обмежень.
Сподіваємося на ваше розуміння!
Перелік телефонів та електронних скриньок, за яким здійснюється попередній запис
платників:
https://zp.tax.gov.ua/data/normativ/000/003/75333/Sayt_telefoni.docx
Користуйтесь електронними сервісами податкової служби:
https://cabinet.tax.gov.ua/
Запорізькі підприємці сплатили 417 мільйонів гривень єдиного податку
У першому кварталі до місцевих бюджетів регіону надійшло 417 мільйонів 360 тисяч
гривень єдиного податку. Порівняно з минулим роком сплачена сума зросла на 55 мільйонів
гривень або на 15 відсотків.
Як повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман
Афонов, фізичні особи підприємці спрямували до скарбниць громад 302 мільйони 641 тисячу
гривень, юридичні особи – 53 мільйони 400 тисяч, агровиробники – 61 мільйон 320 тисяч.
Так, за три місяці представники бізнесу м. Запоріжжя забезпечили до бюджету 233
мільйони 883 тисячі гривень єдиного податку, мелітопольські і веселівські – 42,3 мільйона,
бердянські та приморські – 31,7 мільйона, оріхівські та гуляйпільські – 16,7 мільйона,
пологівські, більмацькі та розівські – 16,6 мільйона, василівські та михайлівські – майже 14
мільйонів, енергодарські, кам’янсько-дніпровські та великобілозерські – 13 мільйонів тощо.
Всього в області спрощену систему оподаткування використовують 51 880 СПД-
фізичних  осіб,  8768  СГД-юридичних  осіб  та  2  тисячі  сільськогосподарських
товаровиробників.
Нагадуємо, 20 квітня – останній день сплати авансових внесків з єдиного податку
фізичними особами-підприємцями першої та другої груп за квітень.
18
Підписуйтесь  на  офіційну  сторінку  ДПС  у  Facebook:
https://www.facebook.com/TaxUkraine/.
За три місяці 2637 запоріжців отримали легальну роботу
У першому кварталі в результаті проведеної роз'яснювальної роботи податківців із
керівниками запорізьких підприємств і підприємцями легалізовано труд 2637 громадян. Як
повідомив начальник Головного управління ДПС у Запорізькій області Роман Афонов,
працівникам було нараховано майже 16 мільйонів гривень доходу, а це близько 6 тисяч
гривень на кожного. Додаткові надходження до бюджету склали 6,5 мільйона гривень, у тому
числі, 2,8 мільйона податку на доходи фізичних осіб, 3,5 мільйона єдиного внеску та 200 тисяч
гривень військового збору.
З початку року податкова служба регіону брала участь у спільних заходах, спрямованих
на легалізацію праці і доходів, разом з фахівцями Головного управління Держпраці у
Запорізькій області, Пенсійного фонду України в Запорізькій області та інших органів влади.
Крім того, за підсумками 150 документальних перевірок платників, які мали ризики
щодо ухилення від оподаткування під час виплат зарплат, донараховано 1 мільйон 200 тисяч
гривень податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску та військового збору. На даний час з
цієї суми до бюджетів уже надійшло 700 тисяч гривень.
Нагадуємо, за порушення норм податкового законодавства та з питань праці
передбачена адміністративна відповідальність.
Підписуйтесь  на  офіційну  сторінку  ДПС  у  Facebook:
https://www.facebook.com/TaxUkraine/.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь