ДО ВІДОМА ЗЕМЛЕВЛАСНИКІВ ТА ЗЕМЛЕКОРИСТУВАЧІВ

  • 1151

Про використання земель

Запорізькою обласною прокуратурою в ході перевірки звернення ДП «Харківська державна лісовпорядна експедиція», виявлений факт передачі ГУ Держгеокадастром у Запорізькій області у 2018 році у комунальну власність одній з сільських ОТГ району, земель державної форми власності які знаходилися у постійному користуванні місцевого державного лісогосподарського підприємства на підставі матеріалів лісовпорядкування виготовлених у 2008 році. Інформація про таке право користування у Державному земельному кадастрі була відсутня, а угіддя значилися як рілля, а не багаторічні насадження.

Райдержадміністрація звертає увагу, що згідно п. 5 Прикінцевих положень Лісового кодексу України (в редакції до 16.01.2020), до одержання в установленому порядку державними лісогосподарськими підприємствами державних актів на право постійного користування земельними лісовими ділянками, документами, що підтверджують це право на раніше надані землі, є планово-картографічні матеріали лісовпорядкування.

У зв'язку з цим, райдержадміністрація рекомендує органам місцевого самоврядування при передачі у власність або у користування земельних ділянок

сформованих до 16.01.2020, попередньо погоджувати з місцевим державним лісогосподарським підприємством, питання відсутності у останнього права користування на ці землі.

На території новоутвореного Бердянського району Запорізькою обласною прокуратурою та управлінням з контролю та використанням та охороною земель ГУ Держгеокадастру у Запорізькій області був виявлений факт нецільового використання земель які відносилися до колективної власності одного з колишніх КСП за наступних обставин.

Фізична особа-орендар на підставі договору оренди використовувала з 2018 року земельну ділянку площею 56,4028 га за видом угідь за КВЗУ 2012 002.02 «Пасовища» для використання за КВЦПЗ 2010 01.01 «Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва» для розорювання землі та вирощування культури ріпак, без затвердженого проекту землеустрою, що забезпечує еколого- економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь, що має ознаки об'єктивної сторони адміністративного правопорушення передбаченого ч. 2 ст. 55 КУАпП України «Порушення правил землеустрою» і тягне за собою накладення штрафу на громадян від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від трьохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно ст. 52 Закону України «Про землеустрій», проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обгрунтування сівозміни та впорядкування угідь, розробляються за заявою землевласників або землекористувачів з метою організації сільськогосподарського виробництва і впорядкування сільськогосподарських угідь у межах землеволодінь та землекористувань для ефективного ведення сільськогосподарського виробництва, раціонального використання та охорони земель, створення сприятливого екологічного середовища і покращання природних ландшафтів. Тому без попередньої зміни виду угідь на ріллю, засівання пасовищ та сіножатей пшеницею, соняшником, ячменем іншими просапними культурами не допустиме.